Bezpieczeństwo lokali usługowych, czyli biznes pod ochroną

/Yale/Poland/2.%20Smart%20Living/kawiarnia1.jpg

Bezpieczeństwo lokali usługowych, czyli biznes pod ochroną

Prowadzenie własnej działalności usługowej to duża odpowiedzialność, dlatego warto zastanowić się, jak uchronić swój lokal przed zewnętrznymi zagrożeniami. Nierzadko wewnątrz lokalu znajduje się wartościowy sprzęt, dokumenty i dane klientów, które mogą stanowić dla złodzieja cenną zdobycz. Podpowiadamy, jaki sprzęt i rozwiązania pomogą zabezpieczyć cenne przedmioty znajdujące się w lokalach usługowych i siedzibach firm.

Wysokiej jakości zabezpieczenia, takie jak wkładki do zamka, sejfy oraz nowoczesne systemy smart to podstawa, w którą powinny być wyposażone wszystkie miejsca, gdzie prowadzona jest działalność gospodarcza. Dadzą nam poczucie bezpieczeństwa, a dodatkowo będą odstraszały niechcianych gości przed próbą ingerencji w naszą własność.

Monitoring to podstawa

Miejsca publiczne już od wielu lat wyposażone są w monitoring, dzięki któremu w awaryjnych sytuacjach bardzo szybko można zidentyfikować sprawcę włamania lub wandalizmu. CCTV (z ang. Closed-Circuit TeleVision) – czyli tzw. telewizja przemysłowa to rozwiązanie, które pozwala na rejestrowanie i śledzenie obrazu z wielu kamer jednocześnie. Kamery wchodzące w skład zestawu CCTV są podłączone do rejestratora z wbudowanym dyskiem twardym. Nowoczesne urządzenia, oprócz nagrywania obrazu wysokiej jakości, umożliwiają podłączenia kilku kamer, w tym tych bezprzewodowych, a rejestrowany obraz możemy śledzić na żywo na ekranie smartfona. Takie rozwiązanie daje nam kontrolę nad naszym biznesem – nawet jeśli wyjedziemy na zasłużony urlop.

Bezpieczeństwo mierzone w decybelach

Równie popularnym rozwiązaniem, zarówno w domach, jak i lokalach usługowych oraz siedzibach firm, są alarmy. Wynajmując lokal, zazwyczaj nie chcemy ingerować w konstrukcję ścian. Warto zdecydować się wtedy na alarm bezprzewodowy. – Zestawy alarmowe wchodzące w skład Yale Smart Living nie wymagają do instalacji specjalistycznego sprzętu – można je zamontować samodzielnie, bez prowadzenia kabli wewnątrz ścian. Ich niewątpliwą zaletą jest również sterowanie za pośrednictwem darmowej aplikacji na smartfona – mówi Marlena Bogus, Product Manager marki Yale. Dzięki głośnej syrenie (94 dB), alarm odstraszy nieproszonych gości, co pozwoli nam uniknąć kosztownych strat w postaci sprzętu, pieniędzy i dokumentów.

Sejfy w dobie ochrony danych osobowych

Choć zagadnienie RODO (Rozporządzenia o ochronie danych osobowych) jest już powszechnie znane, warto pamiętać, że dotyczy ono zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Jeśli w lokalu usługowym archiwizujemy faktury i przechowujemy dane klientów, należy je, pod groźbą kary, przechowywać w odpowiednim miejscu, np. w sejfach. – Zapewniają one dostęp do dokumentacji papierowej jedynie osobom uprawnionym, co pozwala spełnić wymagania stawiane przez rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Sejfy stanowią ochronę dla dokumentów papierowych, ale także dla komputerów i dysków, na których znajdują się dane w formie elektronicznej – zaznacza Marlena Bogus. W sejfach bez obaw możemy przechowywać również gotówkę z utargu bądź inne wartościowe przedmioty znajdujące się w naszym lokalu.